Teisingu kampu PDF Print E-mail
Autorius: Administrator   

Prieš kelis metus du jauni diplomuoti ir ambicingi dizaineriai Algirdas Orantas ir Donatas Kliunka įkūrė dizaino studiją "Studio Libre". Studija sėkmingai gyvuoja ir darbuojasi grafinio dizaino ir ženklodaros srityse. Apsilankiau jų puikiajame ofise, kad užduočiau keletą klausimų.

Ar nebaisu buvo mestis į konkurentų knibždančią rinką ir kurti savo verslą?
Įkurdami savo verslą nebuvome naujokai: grafinio dizaino srityje dirbome jau 10 metų. Esame draugai nuo studijų laikų - mus sieja ne tik grafinis dizainas, bet ir sena bičiulystė, bendros pažiūros ir tikslai. Tad vieną dieną nusprendėm, kad turim idėjų, kurias geriausia įgyvendinti savoje dizaino studijoje, be to, dirbdami drauge galime nuveikti daugiau nei pavieniui. Taip ir gimė "Studio libre".

Kaip suradote pirmuosius klientus?
Tiesą sakant, buvo atvirkščiai: tai pirmieji klientai surado mus dar prieš atidarant studiją. O ir naujų klientų ieškoti nereikėjo. Taigi kol kas reklamai išlaidų neskyrėme (juokiasi). O jei rimtai, taip yra dėl mūsų teikiamų paslaugų specifikos. Mūsų studija siūlo labai konkrečią paslaugą –  grafinį dizainą, o ne visą reklamos ir komunikacijos paslaugų paketą, kaip kad reklamos agentūros. Todėl tie klientai, kurie turi tam tikros reklamos ir vizualinės komunikacijos poreikį ir viziją, kreipiasi į mus, kad suteiktume jam profesionalią vizualinę išraišką.

Kur semiatės idėjų?
Visų pirma, labai atidžiai klausomės, ko nori mūsų klientai, kaip jie formuluoja savo siekiamą tikslą, savąją viziją. Dar labai daug dėmesio skiriame "aplinkos" stebėjimui: stengiamės išanalizuoti kiekvieną uždavinio situaciją, galimus sprendimo variantus, pažvelgti netradiciškai, nauju kampu. Nuolat stebime grafinio dizaino raidą, sekame, kas vyksta dizaino pasaulyje.

Ar studija turi savo kūrybos stilių?
Kūrybos stilių turi kiekvienas dizaineris. Tai neišvengiama. Todėl stengiamės surinkti komandą, kuri būtų spalvinga, bet kartu išlaikytų ir dominuojančią "Studio Libre" vertybinę liniją – kurti kokybišką, profesionalų, turintį išliekamąją vertę dizainą. Stengiamės suderinti komercinius, informacinius tikslus su patrauklia vizualine išraiška.

Kas, Jūsų nuomone, svarbiau - techniniai įgūdžiai ar idėjos?
Mes manome, kad idėjos ir techniniai įgūdžiai yra kaip dvi vieno lapo pusės ir negali gyvuoti vienas be kito. Jei neturi idėjos, vien techniniai įgūdžiai neleis sukurti gero rezultato. Kita vertus, jei neturi gerų techninių įgūdžių, negalėsi įgyvendinti savo idėjų.

Ar jaučiate kokių nors įgūdžių (pavyzdžiui, rinkodarinių) stygių?
Nuo pat pradžių pozicionuojame save kaip dizaino studiją, o ne kaip reklamos agentūrą. Mūsų klientai yra arba kompanijos, turinčios rimtą marketingo skyrių, arba reklamos agentūros, turinčios konkrečias reklamos idėjas, todėl į rinkodarą per daug nesikišame. Žinoma, Dailės akademijoje rinkodaros nesimokėme, tačiau čia labai praverčia mūsų turima patirtis, daryti darbai: juk esame kūrę grafinį dizainą pačių įvairiausių sričių gaminių ar paslaugų reklamai. Na, o verslo administravimo įgūdžių teko mokytis įkūrus verslą. Šio to išmokome, tebesimokome dar iki šiol. Labai svarbu vadovautis bendraisiais atsakingo verslo principais.

Ar toliau investuojate į savo profesinį tobulėjimą?
Žinoma. Nuolat atnaujiname savo profesinės literatūros biblioteką, stengiamės dalyvauti įvairiose dizaino konferencijose, kūrybinėse dirbtuvėse. Taip pat nemažai laiko tenka praleisti pasauliniuose dizaino portaluose. Tiesiog negalime sau leisti užsisėdėti.

Ar šio tipo versle būtini rinkodariniai, verslo planai?
Žinoma, planuoti ir skaičiuoti būtina, tačiau kol mūsų studija nedidelė, rimtų ir oficialių verslo planų nereikia, kol kas jie pakankamai aiškūs ir formuojami tiesiog diskutuojant prie kavos ar pietų.

Ar daug laiko praleidžiate su pieštuku rankoje?
Daugiau tenka naudotis mobiliu telefonu (juokiasi). Senas geras pieštukas yra visa ko pradžia. Juo užrašomos pirmosios mintys, piešiami pirmieji eskizai. Tačiau dažnai būna ir taip, kad iš karto sėdame prie kompiuterio.

Ar dizainerio išsilavinimas kliudo, ar padeda?
Padeda. Be dizainerio išsilavinimo tiesiog nebūtų studijos. Kartais pasigendame ekonominio išsilavinimo, bet, kaip jau sakėme, to mokomės savo praktikoje susidurdami su realiomis problemomis.

Ar turite studijos žinomumo didinimo ("self promotion"), klientų lojalumo strategiją?
Stengiamės, kad mūsų klientai taptų mūsų draugais. Tik daug bendraudami ir diskutuodami (ne tik apie projektus) galime gauti gerą rezultatą. Geriau pažindami vieni kitus formuojame rimtą komandą. O bendraujant ne vien tik verslo klausimais darbas virsta malonumu. Kurdami studiją turėjome keturis tikslus, kuriuos pasiskolinome iš vieno serialo: "Fun, fun, money, fun".

Kurį teiginį palaikote: a) dizainas – tai menas, ar b) dizainas – tai mokslas?
Dizainas yra unikali ir labai įdomi specialybė. Joje susilieja ir menas, ir mokslas. Ne iš karto gali sugalvoti kitą tokią sritį, kur šios dvi sritys susisietų tokia produktyvia sąsaja.

Ar teisingas Pareto principas, teigiantis, kad 20% klientų atneša 80% firmos pelno?
Visiškai teisingas, bet skirdami dėmesį savo klientams šiuo principu nesivadovaujame.

Kokią matote "Studio Libre" ateitį?
Albertas Einsteinas kartą pasakė: "I never think of the future. It comes soon enough". Taip ir mes per daug į ateitį nesidairome. Turime viziją, kuri iš dalies jau dabar įgyvendinta – mums patinka tai, ką darome.

Kokį patarimą galėtumėte duoti dabartiniams ir būsimiems savo klientams?
Kreipkitės į mus. Tvirtai laikykitės savo idėjos. Tik jūs pats žinote, kas geriausia jūsų įmonei. Jei tai nepasiteisina, vadinasi, suklydome mes. Abi pusės, klientai ir mūsų studija, turi dirbti sutartinai, sinchroniškai ir vienodai nuoširdžiai. Tik taip pasieksime geriausią rezultatą.

 

Apie leidinį

Portfolio pradėtas leisti 2006 m., Lietuvos pramonininkų konfederacijos, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos ir dizaino studijos "Mata Hari" iniciatyva.

Kontaktai

Redakcija: "Portfolio", P.d. 272, 03102 Vilnius

Spausdintinės versijos platinimas: LPK, A.Vienuolio g. 8, 01104 Vilnius