Pradinis Įvykiai FAVORITUS
Rinkos veidrodis PDF Print E-mail
Autorius: Administrator   
Nepriklausomas tarptautinis prekių ženklų arbitras "Superbrands", 77 šalyse skelbiantis svarbiausių prekių ženklų reitingą, Lietuvoje išrinko vertingiausius prekės ženklus - "Superbrands".

"Superbrand" titulas yra suteikiamas prekės ženklams, kurie išsiskiria savo įtaka rinkai, vertybėmis, sėkmės istorijomis ir originalumu. Kiekvienoje šalyje reitingus balsavimo būdu sudaro Ekspertų tarybos, kurių nariai - rinkos ekspertai ir nuomonių lyderiai, sukaupę vertingą patirtį ir žinias.

Projekto tikslas – įvardinti tuos prekių ženklus, kurių veikla ir istorija yra verta būti vadovėliniu pavyzdžiu. Ekspertų taryba atsižvelgia į jo reikšmės rinkoje, kuriamos emocijos ir teikiamo identiteto visumą. Atrenkami tie prekės ženklai, kurie išsiskiria savo įtaka šalies rinkoje, vertybėmis, sėkmės istorijomis ir originalumu. Taryba prekės ženklų nereitinguoja, nevertina ekonominės prekių ženklo vertės ar funkcinių savybių. Balsavimai už kiekvieną iš 200 prekinių ženklų vyksta dešimtbalėje sistemoje. 200 prekinių ženklų iš 500 buvo atrinkti po tikslinės grupės (focus group) tyrimo (ją sudarė 330 asmenų).

"Prekės ženklas (brand) - tai ne tik vardas ar prekė, bet ir tam tikra strategija ir filosofija, leidžianti pasiekti sėkmės aukštumas. Kiekviena šalis turi daug prekės ženklų, sukurtų joje ar atėjusių į jos rinką iš užsienio, bet ne visi prekių ženklai sugeba užkariauti rinką, įsitvirtinti joje. "Superbrands" titulo nusipelno tik laiko ir vartotojų pasitikėjimo patikrinti ženklai" – pastebėjo "Superbrands" vadovas Bill Colegrave.

23 narių Ekspertų taryba (tarp kurių - reklamos agentūrų ir gerai žinomų kompanijų vadovai, verslo konsultantai, žiniasklaidos atstovai) vertino 200 Lietuvoje žinomų prekės ženklų. Iš jų 28-iems atiteko "Superbrands" titulas, suteikiamas trejiems metams.

Tai yra pirmas atvejis, kai prekių ženklus Lietuvoje vertina tarptautinis nepriklausomas arbitras, remdamasis ekspertų kompetencija. Lietuva tapo pirmąja Baltijos valstybe, paskelbusia vertingiausių prekės ženklų sąrašą.

Sąraše vyrauja Lietuvoje sukurti prekės ženklai. Tai rodo, kad Lietuva, būdama maža rinka, gali būti įdomi stipriais vietos prekių ženklais, kurių kūrimo praktika jau dabar sėkmingai perkeliama į kitas rinkas.

Net tris "Superbrands" titulus pelnė "Maxima LT" grupei priklausantys prekės ženklai: "Akropolis", "Eurovaistinė" ir "Maxima". Tarp vertingiausių pateko vienas seniausių lietuviškų prekės ženklų "Alita", sukurtas 1963 m.

Išskirtinio dėmesio sulaukė telekomunikacijų įmonių prekės ženklai: "Bitė", "Labas", "Omnitel".

Vertingiausiais pripažinti ir humoro laidos "Dviračio šou" bei skulptūrų parko po atviru dangumi „Europos parkas“ prekės ženklai.

„Superbrands“ įvertinimą yra pelnę tokie pasaulinio garso prekės ženklai:, "Audi", "DHL", "Sony", "MasterCard", "Visa", "Philips", "Nokia", "Microsoft", "Gillette", "Kodak" bei daugelis kitų žinomų prekių ženklų ir net muzikos grupės ABBA ir U2.

„Lithuania Superbrands 2007“:
  • Akropolis
  • Alita
  • Bitė
  • BMS Megapolis
  • Dviračio šou
  • Europos parkas
  • Eurovaistinė
  • Jacobs
  • Karūna
  • Labas
  • LNK
  • M-1
  • Manija
  • Maxima
  • McDonalds
  • Nokia
  • Omnitel
  • Pieno žvaigždės
  • SEB Vilniaus Bankas
  • Siemens
  • Siemens Arena
  • Švyturys
  • Teo
  • Topo centras
  • Utenos
  • Verslo žinios
  • Vichy
  • Vilniaus universitetas

"Lithuania Superbrands 2007" ekspertų taryba:

Tomas Andrejauskas, AB banko "Hansabankas" valdybos pirmininko pavaduotojas
Dalia Bankauskaitė, projekto "Lietuvos įvaizdžio formavimo strategija" vyriausioji ekspertė
Audris Barcevičius, UAB "Siemens" generalinis direktorius
Daina Daubarė, UAB "Baltika Lietuva" direktorė
Jurga Eivaitė, portalo "Delfi" direktorė
Mikas Feigelovičius, UAB "Brand Sellers DDB Vilnius" direktorius
Ingrida Gelminauskienė, UAB "Baltic Cosmetic Holding Retail" generalinė direktorė
Artūras Jonkus, verslo konsultantas
Marius Jovaiša, KOMAA valdybos pirmininkas
Nina Klebanskaja, VDU Ekonomikos ir vadybos katedros Ekonomikos ir finansų katedros docentė
Paulius Kovas, LNK generalinis direktorius
Elena Leontjeva, Lietuvos laisvosios rinkos instituto tarybos pirmininkė
Regimantas Malakas, koncerno "SBA" konsultantas
Darius Montvila, UAB "Bitė Lietuva" viceprezidentas
Gitanas Nausėda, AB "SEB Vilniaus banko" prezidento patarėjas
Vilija Railaitė, UAB "Saldo partneriai" rinkodaros komunikacijos konsultantė
Tomas Ramanauskas, UAB MTV Networks Baltic rinkodaros vadovas
Paulius Senūta, reklamos agentūros "Not Perfect|Y&R" direktorius
Liudas Dapkus, dienraščio "Lietuvos rytas" vyr. redaktoriaus pavaduotojas
Antanas Zabulis, UAB "Omnitel" prezidentas
Remigijus Zolubas, Vilniaus Dailės akademijos Fotografijos ir media menų katedros lektorius.

Parengta pagal informaciją žiniasklaidoje.

 

Apie leidinį

Portfolio pradėtas leisti 2006 m., Lietuvos pramonininkų konfederacijos, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos ir dizaino studijos "Mata Hari" iniciatyva.

Kontaktai

Redakcija: "Portfolio", P.d. 272, 03102 Vilnius

Spausdintinės versijos platinimas: LPK, A.Vienuolio g. 8, 01104 Vilnius