Pradinis Verslas Volfas Engelman
Antrasis Volfo Engelman gimimas PDF Print E-mail
Autorius: Administrator   

Lengvųjų alkoholinių gėrimų gamintojas "Ragutis", šiemet švenčiantis 155 metų veiklos sukaktį, jubiliejaus proga pristatė naują gurmanišką "Volfas Engelman" alų. Populiariausiu Laikinojoje Sostinėje ir visoje Lietuvoje buvęs alus gaminamas pagal šimtmetį puoselėtas tradicijas, naudojant naujausias gamybos technologijas. Dabartinio AB "Ragučio" raidos istorija yra turtinga ir intriguojanti. Nedaugelis žino, kad ji prasideda nuo I. B. Volfo ir Engelmano alaus daryklų, kad ši įmonė praeityje yra turėjusi daug skirtingų pavadinimų.

Tai bene vienintelė alaus darykla, kurios vardo istorija iliustruoja ir Lietuvos politinio gyvenimo peripetijas. 1853 metais įsteigta I. B. Volfo įmonė, prie kurios kiek vėliau buvo prijungta Engelmano alaus darykla, nepriklausomos Lietuvos laikais ji virto I. B. Volfo-Engelmano akcine bendrove. Pirmosios sovietinės okupacijos metais ji vadinosi "Raudonąja pašvaiste", o vokiečių okupacijos metais – "Perkūnu". Sovietų reokupacijos metais ji vėl atgavo "Raudonosios pašvaistės" pavadinimą, o kiek vėliau, prijungus kitą Kauno alaus daryklą, virto Kauno alkoholinių ir bealkoholių gėrimų kombinato Gamykla Nr. 1. Dar vėliau kombinatas virto Kauno alaus susivienijimu "Ragutis". Lietuvai atgavus nepriklausomybę, ši alaus darykla ir toliau vadinama "Ragučiu", toks pavadinimas vartojamas iki šiol. Ar daug kas žino, jog dabartinis AB "Ragutis" gali pretenduoti į seniausios Lietuvos pramoninės alaus daryklos vardą?

"Nedaugelis žino, kad "Ragutis" gali pretenduoti į pirmosios Lietuvoje pramonino alaus daryklos titulą. Turėdami tokią ilgametę patirtį, kompanija nusprendė jubiliejaus proga praturtinti istorinių žinių apie alų aruodą, o taip pat ir šio gėrimo lentynas, – teigia "Ragučio" generalinis direktorius Vytautas Meištas. – Tad didžiuojamės galėdami pristatyti pramoninio alaus gamybos ir mūsų alaus daryklos istoriją pristatančią unikalią istorinę knygą bei išskirtinio skonio alų "Volfas Engelman", užkariavusį žmonių širdis tarpukario Kaune“.

Jūsų dėmesiui siūlome trumpą interviu su AB "Ragutis" rinkodaros vadove Kristina Paškauskiene.

Kokie pokyčiai rinkoje paskatino atgaivinti "Volfas Engelman" alų?
Matėme nišą išnaudoti sėkmingą praeityje istorinį pagrindą turintį alaus prekinį ženklą I.B.Volfas Engelman. Turima autentiška etikečių ir rašytinių šaltinių medžiaga leido sukurti naujoms technologijoms pritaikytą klasikinį  super premium kategorijos alų.

Kokia vieta numatyta "Volfas Engelman" "Ragučio" prekės ženklų portfelyje?
Pestižinis produktas su aukšta suvokiama ir realia kokybe, kurį vartotojas sau gali leisti nusipirkt kaip "premiją" pasimėgavimui.

Kaip vyko rinkodarinis-kūrybinis procesas?
Buvo pasitelkta visa išlikusi istorinė medžiaga. Pavadinimas "Rinktinis" turėjo komunikuoti išskirtinę gaminio kokybę, jis buvo atsirinktas ir pasiūlytų 8 variantų.

Ar buvo iškilę sunkumų?
Mums kaip gamintojui buvo iššūkis įvesti naują alų su gana komplikuotu istoriniu pavadinimu į super premium alaus segmentą. Daug diskusijų sukėlė media priemonių pasirinkimas produkto įvaizdžiui ir pristatymui rinkai. Visgi buvo pasirinkta spaudos ir televizijos reklama.

Kas kūrė butelio ir etiketės dizainą?
Etiketės dizainą kūrė reklamos agentūros LUKRECIJA BBDO dizaineris Gintas Lapėnas (praeityje kūręs reklamos kampanijos MUZIKALUS, SEKSUALUS ir t.t. dizainus). Butelio dizainas buvo kuriamas lietuvių (nedidelės dizaino agentūros iš Kauno) ir latvių dizainerių bendromis pastangomis.

Kiek buvo investuotą į "Volfas Engelman" atgaivinimą (jei tai nėra konfidencialu)?
Tai iš tiesų solidi suma, bet dar didesnės pinigais neįvertinamos kūrybinės visų su knygos leidimu ir produkto kūrimu susijusių žmonių pastangos. Rezultatas iš tiesų džiuginantis ir sulaukiantis daug komplimentų iš šalies.

Kokia buvo pasirinkta komunikacijos srategija?
"Volfas Engelman" alaus pristatymas buvo susietas su įmonės 155 metų paminėjimu ir ta proga išleista įmonės istoriją nušviečiančia knyga. Vakarui buvo kuriama laikinosios sostinės laikų atmosfera. Taip pat buvo pasirinkta strategija komunikaciją sieti su tarpukario laikinosios sostinės – Kauno pasiekimais ir išskirtinumais, tokiais kaip funikulieriaus įrengimas Žaliakalnio ir Aleksoto kalno šlaituose, Karo muziejaus pastatymas ir ekspozicijos įrengimas, vyrų krepšinio komandos pergale Europos čempionate.

Kokių tikitės rezultatų?
Tikimės kad šis produktas ir toliau liks prestižiniu alumi, mūsų alaus portfolio. Tai nėra mainstream'inis alus, todėl itin didelių pardavimo kiekių iš jo nesitikime.

Kokių naujovių "Ragutis" mus ruošia ateityje?
Ateityje planuojame išplėsti "Volfas Engelman" prekės ženklą, pasiūlydami naujų produktų vartotojams, bet tai konfidenciali informacija ir jos komentuoti negalime.

"Volfas Engelman“ – Laikinosios Sostinės ir visos Lietuvos alus

"Volfas Engelman" alus skirtas laiko patikrintą nepriekaištingą skonį vertinantiems alaus mėgėjams. Tarpukariu, Kaunui tapus Laikinąja Sostine, šis alus gavo ne vieną aukščiausią kokybės įvertinimą. Gaminant šį alų šiandien buvo sujungtos naujausios gamybos technologijos ir senosios receptūros tradicijos. "Volfas Engelman" – ilgą laiką tobulintas alus, pasižymintis gilias ištakas turinčia virimo ir brandinimo technologija, tačiau atgimstantis pasinaudojant šiandieninėmis gamybos proceso inovacijomis“, – pasakoja "Ragučio" vadovas.

Nepriklausomybės laikais Kaune klestėjusios ir "Ragučiui" pradžią davusios alaus gamyklos vardu pavadintam "Volfas Engelman" alui gaminti naudojami šviesai atsparūs apyniai bei rinktinis salyklas, jis išpilstytas į skaidrius ir stilingus butelius su atsukimo mechanizmu dugne. Toks sprendimas, pasak V. Meišto, leidžia tradiciją įvilkti į modernų rūbą ir puikiai atspindi "Ragučio" požiūrį – išlaikant ir atgaivinant tai, kas geriausia bei pasinaudojant naujausiomis galimybėmis, judėti pirmyn ir suteikti džiaugsmo alaus entuziastams. Unikalaus skonio alumi ketinama prekiauti neribotą laiką visoje Lietuvoje.

"Alus yra tapęs neatsiejama mūsų tautosakos, kultūros ir socialinio gyvenimo dalis. Mūsų pirmtakai vertino tikrąją alaus vartojimo tradiciją, tad "Ragutis" šiandien taip pat skatina jos nepamiršti ir, atsakingai mėgaujantis,  puoselėti subtilią ir gurmanišką alaus vartojimo kultūrą",– teigia generalinis "Ragučio" direktorius.

Alaus darykla "Ragutis“

AB "Ragutis" veikia jau nuo XIX a. vidurio – alaus darykla įkurta 1853 m. Šiuo metu 99,56 proc. įmonės akcijų priklauso Estijos alaus  bendrovei "AS A. Le Coq", kurią valdo Suomijos alaus bendrovė "Olvi Plc". 2007 m. bendrovės apyvarta pasiekė 94,7 mln. Lt (be PVM), o ikimokestinis pelnas sudarė 3,86 mln. Lt  AB "Ragutis" produktai užima 10 proc. alaus rinkos, 37 proc. sidro, 21 proc. alkoholinių kokteilių ir 13,8 proc. energetinių gėrimų rinkos. Bendrovėje šiuo metu dirba 200 darbuotojų. Įmonė nuolat investuoja į gamybos proceso tobulinimą, per pastaruosius trejus metus bendrovės modernizacijai investuotojai skyrė apie 20 mln. Lt. Šiandien AB "Ragutis" yra viena moderniausių alaus daryklų Lietuvoje.
 

Apie leidinį

Portfolio pradėtas leisti 2006 m., Lietuvos pramonininkų konfederacijos, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos ir dizaino studijos "Mata Hari" iniciatyva.

Kontaktai

Redakcija: "Portfolio", P.d. 272, 03102 Vilnius

Spausdintinės versijos platinimas: LPK, A.Vienuolio g. 8, 01104 Vilnius