Pradinis Verslas Finasta
Ambicingas naujokas PDF Print E-mail
Autorius: Administrator   

FMĮ "Finasta" tik pernai gavo licenzija teikti bankininkystės paslaugas. Tai lietuviško kapitalo bendrovė, turėsianti atlaikyti Lietuvoje veikiančių užsienio bankų konkurenciją. Tačiau naujausias bankas nestokoja ambicingų planų. Pokalbis su "Finastos" rinkodaros vadove Lina Galatilte.

Kaip jaučiasi rinkos naujokas senųjų - daugumoje skandinaviškų - bankų apsuptyje?
Investicinis bankas „Finasta“ nėra rinkos naujokas, jis sukurtas remiantis finansų maklerio įmonės, veikiančios nuo 1994 m. patirtimi (know-how). „Finastos“ prekinis ženklas visuomenei žinomas jau 14 metų. Žinoma, bankas pradėjo veiklą ne pačiu lengviausiu šaliai, o ir visam pasauliui, laikotarpiu, tačiau turime didelę klientų, su kuriais dirbame daugelį metų, bazę, stiprią specialistų komandą, aiškią strateginę verslo viziją.

Ar naujojo banko atsiradimas žada pokyčių finansinių paslaugų rinkoje?
Pirmojo po 10 metų pertraukos banko atsiradimas šalyje jau savaime yra pokytis mūsų finansų rinkoje. Su komerciniais bankais nežadame konkuruoti tiesiogiai, esame užėmę specifinę verslo nišą ir žadame dar labiau stiprinti pozicijas privačios bankininkystės, gerovės valdymo ir įmonių finansų paslaugų srityje. Esame sąlyginai nedidelis (nišinis) bankas, orientuotas į individualų klientų aptarnavimą teikiant investicijų paslaugas. Tokios specializacijos banko šalyje iki šiol nebuvo, remdamiesi savo patirtimi ir pasauline praktika,  neabejojame, kad jau dabar jis atrado savo vietą  šalies finansų sistemoje.

Kokiu tikslu "Finasta" buvo performuota i banką? Kokie bankui keliami uždaviniai?
Bankas įkurtas siekiant efektyviau tenkinti klientų poreikius investicijų, finansų valdymo ir įmonių finansų paslaugų kategorijoje. Banko licencijos pagrindu klientams pasiūlėme produktus ir paslaugas, kurių negali teikti finansų maklerio įmonė: indėlius, paskolas, galimybę naudotis elektroninės bankininkystės paslaugomis (e-bankas). Nuo šiol mūsų klientai gali naudotis visomis įprastomis banko paslaugomis, tai klientams palengvina ir supaprastina investicijų valdymo procesą.

Kiek naujajam bankui svarbus vizualinis identitetas?
Bankas orientuojasi į pasiturinčius klientus, todėl sau keliame aukščiausius kokybės ir kvalifikacinius reikalavimus. AB banko „Finasta“ vizualinis identitetas suformuotas vadovaujantis kertinėmis bendrovės vertybėmis, misija, vizija ir prekės ženklo pozicionavimu. Esame veržli, progresyvi, į kliento poreikius orientuota bendrovė, siekianti pažinti kiekvieną klientą ir suformuoti bei įgyvendinti geriausiai jo poreikius ir lūkesčius atitinkančią investicijų strategiją. Šios kertinės verslo nuostatos atspindėtos ir vizualiniame identitete.

Kurią iš sudedamųjų prekės ženklo dalių - produktą, aplinką, komunikaciją, personalo elgseną - "Finasta" akcentuoja labiausiai?
Kiekviename komunikaciniame segmente svarbiu tampa vis kitas aspektas, o kompleksiškai jie visi yra lygiaverčiai ir turi pasiekti organizacijos keliamus tikslus.

Jei ne paslaptis - kiek buvo investuota į identeto kūrimą?
Deja, šios informacijos atskleisti negalime.

Kas buvo pasirinkti "Finastos" prekės ženklo kūrimo konsultantais? Kokius jiems kėlėte reikalavimus?
Vizualinį identitetą kūrė dvi reklamos agentūros: "Euro RSCG MIA" atnaujino „Finastos“ prekinį ženklą, o vizualinį banko identitetą ir įvaizdinę reklamą kūrė reklamos agentūra „AD Couture“. Kūrybos procesas buvo sudėtingas ir gana ilgas – kėlėme išskirtinius reikalavimus kokybei ir kūrybiškumui, visiškai nėjome į kompromisus su agentūromis – iš partnerių reikalavome tiek pat, kiek iš savęs – maksimumo kokybės, maksimumo kūrybiškumo ir netgi lojalumo mūsų prekės ženklui☺.

Kokia buvo suformuluota kūrybinė užduotis? Kokie agentūroms buvo keliami tikslai? Kiek laiko truko kūrybinis darbas?
Kūrybos procesas (nuo stiliaus knygos iki banko veiklos pradžios) truko kiek ilgiau nei pusmetį. Kūrybinė užduotis buvo formuluojama dvejopa. Agentūros "Euro RSCG MIA"  buvo prašoma atnaujinti „Finastos“ logotipą ir suformuoti prekės ženklo stiliaus bazę. Kitas tikslas buvo keliamas „AD Couture“ – išskirti banko komunikaciją iš prekės ženklų gausos, atrasti verslo savybėmis pagrįstą ir į tikslinę auditoriją orientuotą tiek prekės ženklo aplinkos, tiek pačios komunikacijos stilistiką.

Kokias vertybes skleidžia "Finastos" įvaizdis? Kokie "Finastos" - kaip kompanijos - kultūros bruožai?
Pagrindinė banko „Finasta“ vertybė – ne šabloninis, o individualus darbas su klientu. Sistemiškai siekiame pažinti kiekvieną klientą ir, atsižvelgus į kiekvieno asmenines savybes, poreikius ir lūkesčius, suformuoti bei padėti valdyti asmeninę investicijų strategiją. Ši verslo nuostata atitinkamai formuoja ir kompanijos kultūrą. Kaip ir minėjau, mūsų įmonėje keliami itin aukšti kvalifikaciniai reikalavimai, dar  svarbiau mums – tinkamas kiekvieno darbuotojo požiūris.

Kaip bus toliau vystomas prekinis ženklas?
Mūsų verslas – labai dinamiškas, todėl ir jo prekės ženklo komunikacija plačiąja prasme taip pat raidi. Tačiau strateginė kryptis aiški – jau dabar esame nusimatę prekės ženklo vystymo strategiją maždaug 3 metams.

Mikelandželas yra pasakes "Mūsų problema yra ne ta, kad mes susikuriame per aukštus siekius ir jų nepasiekiame, o ta, kad tie siekiai yra per žemi ir lengvai pasiekiami". Ar bankas bus maksimalistas ir sieks to, kas šiandien atrodo neįmanoma?
Pats lietuviško kapitalo banko įkūrimas Lietuvoje po 10 metų pertraukos, jo paslaugos, tokios kaip pavyzdžiui gerovės valdymas, parodo, kad bankas nuo pirmojo savo žingsnio yra maksimalistas. Mes drąsiai priimame iššūkius, skatiname pokyčius ir nuolat ieškome naujų, nestandartinių sprendimų. Galiu drąsiai teigti, kad tikslų, keliamų sau, ir kokybės, kurios reikalaujame iš savęs. prasme esame maksimalistai.

 

Apie leidinį

Portfolio pradėtas leisti 2006 m., Lietuvos pramonininkų konfederacijos, Lietuvos grafinio dizaino asociacijos ir dizaino studijos "Mata Hari" iniciatyva.

Kontaktai

Redakcija: "Portfolio", P.d. 272, 03102 Vilnius

Spausdintinės versijos platinimas: LPK, A.Vienuolio g. 8, 01104 Vilnius