Spalva > vardas > prekės ženklas Print
Autorius: Administrator   

Pokalbis su labiau užsienyje nei Lietuvoje žinomos, eksperimentinių medžiagų dizaino kompanijos "Zidra" įkūrėja Žydrūne Grigonyte.

Kas tos magiškos "Zidra" medžiagos?
Sunku nupasakoti žodžiais. Daugelį žmonių, pamačius šias medžiagas, gali ištikti savotiškas šokas ir dažnam kyla klausimas  "Kaip ši medžiaga nešiojasi?", "Ar ji gali iširti, ištirpti?". O kad šios medžiagos yra patvarios, atsparios šviesai, trinčiai patvirtino atlikti testai ir tyrimai. Gavę visapusišką informaciją, mes galime prognozuoti naujas medžiagos galimybes bei perspektyvas, o pirkėjui šie testai - medžiagos kokybę patvirtinanti garantija.

Mano medžiaga gali būti naudojama interjerui, baldų apmušalams, aksesuarams, užuolaidoms, paveikslams, vestuviniams ir vakariniams drabužiams ir t.t. - panaudojimo spektras išties platus. Tačiau kiekvienai šių sričių kuriama atskira medžiaga. "Zidra" uždavinys yra ne vien parduoti pačias medžiagas, bet ir parodyti, kaip jas galima pritaikyti.

Ar nebijote, kad Jūsų medžiagas konkurentai ims ir nukopijuos?
Tegul kopijuoja. Jei kopijuoja – reiškia verta. Nuo kopijų niekas nėra apsaugotas. Kopijuoja Chanel, Rolex, Prada. Aišku, apsisaugoti mes turime ir tai padaryti yra daug būdų - patentai ir pan. Be to, kasmet medžiaga vis tobulinama.

Ar Jūsų sukurtoji medžiaga buvo kūrybinės laboratorijos "Zidra" lūžio taškas ar jau iki jos sukūrimo turėjote kuo pasigirti?
Mano laboratorija, kurioje dirba 5 žmonės, gyvuoja jau septyneri metai. Nuo pat pradžiū mūsų pagrindinis dėmesys buvo skirtas medžiagoms, daug dirbome, kol pasiekėme tai, kuo galime didžiuotis.

Ar ši neįprasta medžiaga buvo "netyčiukas" ar planuotas gaminys?
Nuo pat kūrybinės veiklos pradžios ieškojau išskirtinumo ir štai nuoseklių ieškojimų kelias atvedė prie šios medžiagos.

Ar Jūsų išsilavinimas yra tiesiogiai susijęs su dabartine veikla?
Ne, tiesiogiai nesusijęs. Turiu ir ekonomistės išsilavinimą ir Giedrės Fledžinskienės aukštesniosios meno mokyklos (dabar - Dizaino kolegija) diplomą. Dvidešimties metų įkūriau savo pirmąją, tekstilės gaminių prekybos, įmonę, kurią vėliau  pardaviau. Joje dirbdama įgyjau komercinės praktikos. Šioje kompanijoje – "Zidra", kuri dirba jau ir Vakarų Europos rinkoje, reikalui esant kviečiuosi konsultantų jau vien dėl to, kad vienu metu mąstyti dviem pusrutuliais (kūryba ir komercija) kūrėjui yra ganėtinai sudėtinga. Visgi menininkas turi kurti, o ne administruoti. Bet šis etapas yra jau toks, kad aš privalau administravimu užsiimti pati. Tai (kol kas) neišvengiama (be to, tiesą sakant, man patinka kontroliuoti savo kompanijos finansinę padėtį :)

Ką "Zidra" siūlo klientui – tik medžiagą ar ir kompleksinius sprendimus?
Priklauso nuo kliento – galime klientui sukurti visiškai individualizuoto dizaino ir rašto medžiagą, galime jam ją padėti pritaikyti interjere, rūbuose, galime pagal suformuluotą užduotį sukurti konkrečias interjero detales. Kartais klientai ateina su labai aiškia vizija, tuomet bendradarbiaujame, kad ją paversti realybe.
 
Ar jaučiate šioje srityje konkurcenciją?
Be abejo. Viskas aplinkui keičiasi, atsiranda daug naujovių. O naujovės ir yra konkurencija. Svarbiausia – nesustoti vietoje ir nuolat kurti kažką naujo, inovuoti. Reikia judėti, norint, kad tavęs neaplenktų. Tuomet tiesiog prasilenki su konkurencija ir ji tavęs nebaugina.

Kokia pagrindinė Jūsų rinka ir veiklos sritys?
Orientuojamės daugiausia į Vakarų Europą. Daug laiko atima medžiagų kūrimas ir dalyvavimas įvairiose specializuotose mugėse bei parodose, tad teko (tikiuosi laikinai) apleisti rūbų kūrimo sritį, kuri yra viena stipriausių mano kūrybos sričių. Šiuo metu koncentruojamės į medžiagų kūrimą.

O į ką Vakarų Europoje krypsta "Zidra" žvilgsnis?
Esu apsistojusi ties dviem taškais – Milanu ir Paryžiumi. Nes šiai dienai šie miestai teikia didžiausias galimybes. Ne kartą dalyvavau įvairiuose renginiuse, konkursuose ir parodose Rusijoje, Japonijoje, parsivežiau daug apdovanojimų, tačiau Rusijoje dėmesys pirmiausia kreipiamas į prekinio ženklo valstybę ir tai turi būti arba Italija arba Prancūzija. Priešingu atveju sėkmės labai sunku tikėtis. Tokios tos šalies realijos. O Vakaruose profesionalai žiūri į galimybes, o ne į šalį, iš kurios atvyksti.

O kaip startavote Vakaruose?
Kiekvienas susiranda savo kelią – vieni šventai įsitikinę, kad kažką pasiekti galima tik per pažintis. kiti - tik per pinigus. Mes gi siekėme pripažinimo dalyvaudami parodose. Ir štai ant stalo guli konkretus mūsų pripažinimo įrodymas iš Italijos – esame įtraukti į žurnalo "Collezioni Trends" kitą sezoną diktuosiančių madų tendencijas kompanijų dešimtuką. Manau tai yra nemažas laimėjimas. Šis pasiekimas – dviejų metų įdirbio Italijoje rezultatas. O viskas prasidėjo nuo Rygos, nuo pažinties su žurnalo "Collezioni Trends" žurnaliste. Jai labai patiko medžiagos panaudojimas mūsų demostruotoje rūbų kolekcijoje. Beje, kitų metų sausio mėnesį esu numačiusi naujos rūbų kolekcijos pristatymą.

Kas Jus įkvepia?
Tai, kame atsispindi didžiausias dvasingumas, tai, kur matau daugiausia įdėto proto ir ieškojimų. Iš paskutiniųjų mados pasaulio įvykių didelį įspūdį paliko Juozo Stakevičiaus naujausia rūbų kolekcija. Iš jos aš radau ko pasimokyti. Kolekcijoje atsispindi jėga, užsispyrimas, ieškojimai, vientisumas, profesionalumas. Viskas išpildyta aukščiausiame lygyje. Na, o idėjos gali aplankyti visur – vonioje, gatvėje važiuojant dviračiu, klausant muzikos ir netgi būnant ramybės būsenoje namie (aš mėgstu kurti tyloje, viena, naktį).

Tai Jūs neturite "namų" komplekso? Tai yra, jei tai lietuviška – ignoruoju?
Visai ne. Pavyzdžiui J.Statkevičiaus paskutiniu metu man imponuoja labiausiai.

Ar galime įvardinti Jūsų medžiagą kaip "kosmopolitinę" ar joje yra ir lietuviškos dvasios?
Savo kūrybos pradžioje tiek iš draugų, tiek iš profesionalų aš girdėjau daug nuomonių, kad tai, ką kuriu, yra labai pagoniška. Tos emocijos tebežymi ir tolesnę mano kūrybą. Bet neapsiriboju vien lietuvišku paveldu, medžiagose matyti ir afrikietiški, australietiški motyvai.

Ar sutiktumėte su teiginiu, kad talentas – tai 99%darbo?
Taip. Idėja - tik 1%, o 99% - yra jos auginimas, darbas su ja, jos vystymas viso gyvenimo bėgyje. Aš nemėgstu kalbėti ką aš galiu padaryti, visų pirma turi matytis kas jau yra padaryta ir kryptis kur eini. Visi mes esame kelyje, bet jei aš ir nepasieksiu to, ką užsibrėžiau - nenuliūsiu.

Darbo procesas Jums teikia ne ką mažesnį malonumą nei rezultatas?
Procesas - taip. Bet, be abejo, rezultatas vainikuoja įdedamas pastangas.

Ar turite hobi?
Ir ne vieną – tapau, mėgstu bėgioti (man tai yra tam tikra meditacijos forma), skaityti geras knygas.

Kokią matote kūrybinės laboratorijos "Zidra"ateitį?
Mano vizija – diiidelis Žydrūnės fabrikas bei daug po pasaulį išsibarsčiusių mano įmonių :) O artimiausia ateitis - kursime medžiagas IKEA baldams.