Lietuviška snieguolė Print
Autorius: Rūta Petrauskaitė   

Kai Alytuje 1963 m. buvo statoma šaldytuvų gamykla, tik 5 proc. Pabaltijo gyventojų turėjo šaldytuvą, o tuometinės Sovietų Sąjungos šaldytuvų gamyklos nesugebėjo patenkinti vis didėjančių SSRS gyventojų poreikių buitinei technikai. Todėl buvo nuspręsta šaldytuvų gamyklą statyti vienoje iš Pabaltijo respublikų. Konkurse dalyvavo Latvija, pasiūliusi šaldytuvą metaliniu korpusu ir Lietuva, pasiūliusi šaldytuvą mediniu korpusu. Lietuviškas šaldytuvas buvo sukurtas Vilniaus specialaus konstravimo biure prie "Elfos" gamyklos ir pavadintas "Snaigės" vardu, garsiu iki šiol.

Konkursą laimėjus Lietuvai, Alytuje sparčiai ėmė kurtis gamykla. Tais pačiais 1963 m. buvo pagaminti 25 šaldytuvai "Snaigė-1", surinkti rankiniu būdu. Tačiau nuolat vystant ir automatizuojant gamybinį procesą, jau iki 1975 m. buvo pagaminta daugiau kaip 1 mln 6 modelių šaldytuvų.  

Greitai apie lietuvišką "Snaigę" jau žinojo didelė Sovietų Sąjungos dalis. Šaldytuvas neįprastu pavadinimu garsėjo savo kokybe, ilgaamžiškumu ir patvarumu. Jis gerai žinomas ir vertinamas Latvijoje, Estijoje, Ukrainoje, Baltarusijoje, Gruzijoje, Armėnijoje, Azerbaidžane, Uzbekijoje, Tadžikijoje, Kirgizijoje, Turkmėnijoje, Kazachijoje, Moldovoje. Rusijoje "Snaigė" ilgą laiką buvo skiriama pagal talonus nomenklatūros atstovams už ypatingus nuopelnus partijai ir tėvynei. 1979 m. Snaigės šaldytuvams suteiktas SSRS Valstybinis kokybės ženklas.

1983 m. šaldytuvai su "Snaigės" ženklu  pradėti eksportuoti į užsienio šalis – Lenkiją, Vengriją, Bulgariją, net Kubą.

Alytaus šaldytų gamykla viena iš nedaugelio didelių gamyklų, kuri, žlugus Sovietų sąjungai, nors ir patyrusi šoką, sugebėjo ne tik išlikti, bet ir tapti sėkmingai dirbančia ir pelninga įmone. Viena iš pagrindinių "Snaigės" sėkmės priežasčių – šiuolaikiškumas ir lankstumas. Visais laikais, įskaitant ir sovietmetį, "Snaigės" gamyklos vadovai skyrė didžiulį dėmesį šaldytuvų gamybos procesų modernizavimui ir naujausių šaldytuvų pramonės  technologijų diegimui, ekologinių  standartų taikymui. Visais laikais "Snaigės" specialistai dalyvaudavo garsiausiose pasaulinėse buitinės technikos parodose, lankydavosi kitų šaldytuvų gamintojų gamyklose, o įgytą patirtį stengėsi pritaikyti "Snaigėje". Tokiu būdu "Snaigės" šaldytuvai nuolat keitėsi ir tobulėjo, daugėjo šaldytuvų modelių ir modifikacijų.

AB "Snaigė" gamina 6 rūšių šaldytuvus ir šaldiklius:

  • RF – šaldytuvai su šaldymo kamera apačioje;
  • FR – šaldytuvai su šaldymo kamera viršuje;
  • F – šaldikliai;
  • C – šaldytuvai be šaldiklių;
  • CD – šaldytuvai – vitrinos.
  • R – vienduriai šaldytuvai su šaldymo kamera, mini-barai.

Per 2008 m. 9 mėnesius AB "Snaigė" pardavė daugiau nei 132 tūkst. šaldytuvų su šaldymo kamera apačioje. Šaldytuvų su šaldymo kamera viršuje buvo parduota daugiau nei 93 tūkst., šaldiklių beveik 58 tūkst., ir beveik 37 tūkst. kitų šaldymo prietaisų.

2007 m. AB "Snaigė" iš esmės modernizavo gamybą ir išleido naujo dizaino šaldytuvų liniją "Snaigė Ice Logic". Naujieji šaldytuvų modeliai išsiskiria ne tik moderniu dizainu, bet ir unikalia šaldymo sistema, kuri, dėl specialios vidinės šaldytuvo konstrukcijos, leidžia pasiekti žymiai didesnę energijos efektyvumo klasę be papildomų sąnaudų. Toks šaldytuvas per metus sunaudos 31 procentu mažiau elektros energijos. Vienintelė Baltijos šalyse buitinių šaldytuvų gamintoja gamina pasaulinius standartus atitinkančius gaminius, kurie išsiskiria moderniu dizainu ir novatoriškais techniniais sprendimais. Taip teigia vienas žinomiausių pasaulyje Italijos inžinerinis centras "AE srl – Appliance Engineering", patvirtinęs "Snaigė Ice Logic" šaldytuvų linijos kokybę ir dizainą.

Naujos AB "Snaigė" linijos šaldytuvus testavę "AE srl – Appliance Engineering" ekspertai "Snaigė Ice Logic" įvertino kaip ateities modelį, turėsiantį ilgalaikį pripažinimą. Italų inžinerinis centras, garsėjantis buitinės technikos dizaino idėjomis, yra dirbęs su žinomiausiais buitinės technikos gamintojais tokiais kaip "Electrolux", "Whirpool", "Candy" ir kt.  

Lietuvoje naujoji šaldytuvų serija tapo "Lietuvos nacionalinio Inovacijų prizo 2007" laimėtoja Inovatyvaus produkto kategorijoje. O vienas iš naujosios linijos modelių RF 34 buvo apdovanotas konkurso "Lietuvos metų gaminys 2007" aukso medaliu. Džiuginantys ir naujojo dizaino šaldytuvų pardavimo rezultatai. Praėjus keturiems mėnesiams po šaldytuvų "Snaigė Ice Logic" pristatymo rinkai, vienas iš naujosios serijos modelių užėmė antrąją vietą geriausiai Lietuvoje parduodamų šaldytuvų sąraše. Praėjusių metų pabaigoje šaldytuvų modeliai "Snaigė Ice Logic" sudarė beveik 50 proc. visų AB "Snaigė" pardavimų.

Atnaujintas "Snaigė" prekinis ženklas buvo pristatytas kartu su naująja modelių linija "Snaigė Ice Logic". Nauja "Snaigės" prekinio ženklo filosfija simbolizuoja naują bendrovės veiklos etapą. Išleisti ne tik nauji "Snaigė Ice Logic" šaldytuvai, bet naujos ir gamybos linijos įrengimai, pertvarkyta bendrovės organizacinė struktūra, valdymo bei verslo planavimo sistemos.
"Ice Logic" – tai nėra paprastas naujų modelių serijos vardas. Šiuo vardu įmonė norėjo pabrėžti naujo šaldytuvo technologiškumą ir kartu jo lakoniškumą. "Snaigė Ice Logic" įprasmina ne tik suvaldytą šaltį, bet ir efektyviausią jo panaudojimą.

Šiandien "Snaigės" šaldytuvai sėkmingai konkuruoja su kitų gamintojų produkcija daugiau nei 40 pasaulio šalių. Bendrovė eksportuoja beveik 97 proc. produkcijos. Svarbiausios bendrovės rinkos – Ukraina, Rusija, Vokietija, Prancūzija, Pabaltijys. Daugelyje rinkų, nepaisant aštrios konkurencijos, pagal pardavimus bendrovė užima pozicijas pirmame penketuke (Ukraina, Lietuva, Estija, Latvija, Moldova, Bulgarija, Kroatija, Kazachstanas)

Virš 60 proc. produkcijos gaminama su prekiniu žnklu "Snaigė". Kita dalį "Snaigė" šaldytuvus gamina ir tokiems puikiai žinomiems prekės ženklams, kaip "Whirpool", "Fagor Brandt" bei kitiems didžiausiems Vakarų Europos gamintojams. Taip pat bendrovė šaldytuvus gamina didžiausiems Europoje mažmeniniams buitinės technikos prekybos tinklams "Metro" ir "Tesco", didžiausiam Prancūzijos mažmeniniam buitinės technikos prekybos tinklui "Conforama“, didžiausiam Belgijos mažmeniniam buitinės technikos prekybos tinklui "Eldi", 30 proc. Vokietijos buitinės technikos prekybos rinkos užimančiam tinklui "Quelle" bei tokiems mažmeniniams buitinės technikos tinklams, kaip "Exquisit" (Olandija), "Elon" (Švedija), "Casino" (Prancūzija), "Punkt One" gamino (Danija), "Expert" (Norvegija) ir daugeliui kitų.

Šiais metais „Snaigė“ pasirašė kontraktą su Italijos virtuvės buitinės technikos gamintoju SMEG ir pagamino 5 tūkst. šaldytuvų su SMEG vardu, kurie iškeliavo  į Italijos, Ispanijos ir Portugalijos rinkas. SMEG visame pasaulyje žinomas kaip išskirtinio  dizaino bei aukštos technologijos baltosios buitinės technikos gamintojas. Italų bendrovės produkciją renkasi pirkėjai, vertinantys harmoningą kokybės ir estetikos derinį. Tai – brangi, „premium“ kategorijos buitinė technika. Lietuvos pirkėjams geriausiai žinomi netradicinių spalvų, užapvalintais kampais 50-ųjų stiliaus SMEG šaldytuvai, tačiau Europoje itin populiarios SMEG viryklės bei indaplovės. Stilingumas ir gaminio dizainas užima labai svarbią vietą šio gamintojo filosofijoje. Tai, kad SMEG pasirinko AB "Snaigę", tai "Ice Logic" šaldytuvų dizaino ir kokybės įvertinimas.

Italijos stilingasis buitinės technikos gamintojas tarptautinei rinkai savo gaminius pristato jau 60 metų. Kiekviena SMEG gaminių linija, sukuriama bendradarbiaujant su pasaulyje garsiais dizaineriais ar architektais (pvz., Guido Canali). Išskirtinio dizaino SMEG gaminių serijose galima surasti visą norimą virtuvės technikos komplektą – orkaitę, kaitlentę, garų surinktuvą, šaldytuvą, plautuvę, indaplovę, vandens maišytuvą, skalbimo mašiną, įvairius priedus.

SMEG vertina ne tik stilingumą. Italų konstruktoriai savo prekiniu ženklu garantuoja aukščiausią gaminių lygį – ypač didelis dėmesys skiriamas ir technologinėms naujovėms bei dizaino sprendimams. Gamyboje naudojamų medžiagų kokybė, moderniausios technologijos, pastovus produkcijos kokybės tikrinimas bei kiekvienos detalės tobulinimas – tai SMEG vertybės, kurios nepaprastai svarbios ir "Snaigei".

Šaldymo prietasų dizainas yra ne mažiau svarbus nei funkcinės bei techninės savybės. Dizaino mados vėjai čia gal būt ne tokie stiprūs kaip, pavyzdžiui, automobilių pramonėje, bet vis tiek įtakoja šaldytuvų išorės dizainą, spalvą, technologines sąvybes, vidaus komplektaciją ir pan. Išorinis naujųjų šaldytuvų modelių dizainas sukurtas atsižvelgiant į naujausias šaldytuvų mados tendencijas, išsiskiria tiesiomis linijomis, kampuotomis formomis ir aštriomis briaunomis. Vidinis dizainas pasižymi nauju ir patogesniu lentynų, indų ir kitų vidinių elementų išdėstymu. Beje, yra pastebėta, kad moterys labiau kreipia dėmesį dizainą ir funkcionalumą, vyrai daugiau domisi technologijom bei kokybe.

Visi AB "Snaigė" šaldytuvai sukurti kompanijos vidiniame konstruktorių bei dizainerių biure. Šaldytuvo gimimas – sudėtingas procesas, šaldytuvas kuriamas mažiausiai du metus, tad reikia nuspėti, kokie šaldytuvai bus madingi po kelių metų.

Kadangi Lietuvoje bendrovė parduoda tik 3 proc savo produkcijos, todėl kompanijos rinkodariniai veiksmai Lietuvoje nėra labai aktyvūs. Jie apsirboja prekybos skatinimo akcijomis, įvairiomis lojalumo programomis, produkcijos ekspozicijomis, reklama ir komunikacinėmis žinutėmis spaudoje bei internete. Bendrovė daug aktyvesnė savo didžiosiose rinkose Rusijoje, Ukrainoje, Kazachstane. Konkurencija visose rinkose labai didelė, tad didėja ir rinkų fragmentacija. Tačiau "Snaigės" filosofija nesikeičia – jos produktai turi padėti kurti smagų ir gerą gyvenimą.